niedziela, 28 kwietnia 2013

Dworzec Marzeń

Jestem właśnie po pierwszym dniu pracy nad koronką na dworcu. Dobrze, że ukochany mąż ma głowę na karku i porozmawiał z kim trzeba. A praca idealna - lekka i przyjemna, no i zawsze trochę pieniążków wpadnie, żebyśmy mogli wyjechać na kolejny festiwal.

Opowiem trochę o idei projektu, bo wiele osób zadawało mi dziś to pytanie. No cóż, pomyślałam sobie, że dobrze by było ocieplić wizerunek tego brzydkiego, modernistycznego budynku. Na dworcowej poczekalni często śpią przecież ludzie biedni i bezdomni. Być może dzięki mojej koronce poczują się jak w domu. Może będzie im ona przypominała o misce gorącej zupy na stole przyozdobionym koronkową serwetką i babci czule gładzących im włosy; mówiącej "jedz wnusiu, jedz". Bardzo bym chciała, żeby dzięki mojej pracy poczuli się lepiej, żeby wiedzieli, że jest ktoś, kto zawsze może im pomóc.

Myślę, że w przeciągu kilku dni skończę pracę. W zasadzie mogłabym to zrobić nawet dziś, ale ludzie z agencji chcieli "żeby się działo".

N.

8 komentarzy:

  1. Elu to śliczne co piszesz, szczególnie porównanie z babcią i wnusiem bardzo mnie wzruszyło. Będę codziennie patrzała na koronkę przed odjazdem mojego TLK do Tłuszcza o 16 w którym dzięki Tobie kochana poczuje się jak w naszym rodzinnym domu na wsi, w którym zawsze przy niedzieli pachniało rosołem z kury w wolnego chowu.

    Daria z Tłuszcza

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dla wszystkich jest to "brzydki, modernistyczny budynek". Dla mnie jest on piękny. Teraz jak został wyczyszczony, hala główna wykończona z szacunkiem dla stylu budowli, wygląda naprawdę dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  3. szanuj modernizm ignorantko.

    OdpowiedzUsuń
  4. taaak... koronka na stole, ciepła zupa, bliscy przy stole... cudownie. tylko,że ludzie śpiący na dworcu po takich skojarzeniach pewnie popełnią samobójstwo. jak dzięki koronce mają poczuć,że ktoś może im pomóc? gruby nietakt!

    OdpowiedzUsuń
  5. gruba to ty chyba jesteś!

    OdpowiedzUsuń
  6. kij ci w opoko pseudo artystko. wykrwiaj haftowac szaliki

    OdpowiedzUsuń
  7. przecież to fake bez spiny ludzie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. A mi się bardzo podoba. Szaraki na Dw. Wschodni. Pozdrowienia i powodzenia Elu

    OdpowiedzUsuń